„Imaš li ti kakva druga posla osim što pišeš pisma opštinskoj upravi?“
Ovo je lakonski „odgovor“ koji je elektronskom poštom stigao na jedan zahtev za slobodan pristup informacijama o radu Opštine Prijepolje. Podnosilac zahteva za pristup informacijama poslao mi je i kopiju „odgovora“ upućenog sa adrese oprijep@gmail.com.
Proverio sam, s obzirom na ono „gmail“, je li „pošta“ zaista opštinska. Jeste, pa sam bacio pogled na podatke u godišnji izveštaj koji je Opština Prijepolje dostavila povereniku za informacije.
Informator o radu nisu objavili. Obuku ljudi za postupanje po Zakonu o slobodnom pristupu informacijama nisu vršili. Nisu se dakle baš potrudili. A u toku cele 2010. primili su ukupno 19 zahteva za slobodan pristup informacijama. Otprilike jedan i po mesečno, premalo za bilo kakvu nervozu.
Čime je onda ovaj gest „objašnjiv“?
Tražilac informacija koji je organu vlasti podneo legitiman, na zakonu zasnovan zahtev za slobodan pristup informacijama dobio je u ime organa vlasti „odgovor“ u vidu omalovažavajućeg pitanja, uobičajeno rezervisanog za besposličare, i još cinično umetnutog između dve formularne fraze - „poštovani“ na početku i „pozdrav“ na kraju!
Čime je to objašnjivo?
Pisac „odgovora“ očito nije prezauzet, inače ga ne bi ni pisao. A nije se ni upustio u obrazlaganje bilo kakvog, makar i neosnovanog „razloga“ zbog koga ne želi da da traženu informaciju. Odlučio se za „komunikaciju“ koja podrazumeva ne samo ignorisanje građana i uskraćivanje ostvarivanja na zakonu zasnovanog prava, nego i to da ih, bukvalno, „vuče za nos“. I to posredstvom kompjutera i interneta plaćenih novcem istih tih građana. To je „objašnjivo“ samo i jedino bezobrazlukom.
Jeste da primer stiže iz malog provincijskog grada, ali je vredan i pažnje i reakcije, i to ne samo poverenika. I jedan jedini primer ovakve „komunikacije“ govori o velikoj udaljenosti od normalnog odnosa vlasti s jedne, i građana, poreskih obveznika s druge strane. A sigurno je da primer iz ove priče nije jedini.
Нема коментара:
Постави коментар