26. 1. 2015.

Meštani Ivanja zabrinuti zbog kamenoloma

 Meštani prijepoljskog sela Ivanje zabrinuti su za svoju bezbednost zbog blizine kamenoloma


u kojem se vrši miniranje, a majdan se nalazi u naselju gde živi oko dve hiljade ljudi.
I dok vlasnik preduzeća za obradu kamena "Rad Labud" tvrdi da ima sve dozvole, iz opštine Prijepolje kažu da oni nisu nadležni. Meštani Ivanja i ranije su ukazivali na probleme koje imaju zbog prašine i otpadnih voda iz kamenoloma, ali su dodatno uznemireni zbog miniranja koje se odvija u krugu preduzeća i tvrde da o tome nisu bili obavešteni.
Bio je ručak, jeli smo, i to je odjednom puklo. Ja sam odrastao čovek, ali sam se prepao, a tek kako je deci bilo”, kaže jedan od meštana, Almir Ćatić za Glas zapadne Srbije.
Iz mesne zajednice Ivanje ističu da su se za pomoć obraćali svim nadležnim institucijama, ali da rešenja već pet godina nema.
Najveći problem imamo sa prašinom, deca nam idu pored tog kanjona, autobuska stanica je tu. Mi smo se žalili kao mesna zajednica opštinskim, republičkim vlastima i sektorima za energetiku, rudarstvo. Razne odgovore dobijali od njih, ali rešenja još nema”, rekao je Glasu zapadne Srbije predsednik MZ Ivanje, Branislav Tomašević.
Vlasnik kamenoloma, Bahrija Beganović kaže da je pre desetak godina kupovinom preduzeća “Rad”, koje se takođe bavilo obradom kamena, preuzeo i obavezu da nastavi sa tom delatnošću. On ističe da je za miniranje angažovana firma koja je pribavila sve dozvole.
Ja sam samo pokazao šta hoću da uradim, nekih desetak stena. U međuvremenu su obeležene stene koje su minirane, a one koje sam, takođe, hteo nadležni nisu dozvolili, već samo neke oborene i one koje su smetale”, naveo je Beganović za Glas zapadne Srbije.
U prijepoljskoj lokalnoj samoupravi kažu da su upoznati sa ovim problemom, međutim, predsednik opštine, Emir Hašimbegović navodi da su im zbog neusaglašenosti republičkih i lokalnih nadležnosti vezane ruke.
Predočeno mi je da ne postoje sve dozvole, međutim, prilikom inspekcijskih kontrola nije mu izrečena zabrana obavljanja delatnosti”, kazao je on.
Hašimbegović je potvrdio Glasu zapadne Srbije da je protiv Bahrije Beganovića podneta krivična prijava zato što republičkom inspektoru za zaštitu životne sredine nije dozvolio ulazak u krug preduzeća i proveru otpadnih voda.
Iz prijepoljske MZ Ivanje najavili su da će, ukoliko se ovaj problem ne reši, organizovati i proteste.
Glas zapadne Srbije

Нема коментара:

Постави коментар